Březen 2017

Rumunsko - 6.den: Bahenní sopky a Drákulův hrad

28. března 2017 v 11:03 | Mal |  Rumunsko
Bahenní sopky jsou tu! Bublající přírodní dominanta Rumunska, na kterou jsem se hrozně těšila a zpětně musím konstatovat, že to opravdu stálo za to. Sbalili jsme si ráno saky paky a odjeli k první sopce - Paclele-Mici či tak nějak. Parkoviště stálo 3 lei a sopky za oba 6 lei (v roce 2014) - asi se to bude zvyšovat, protože podle infa kámošky, co zde byla o pár let zpět, to bylo úplně free.

Rumunsko - 5.den: Jezero v sopečném kráteru, parking koní před hospodou a přejezd k bahenním sopkám

21. března 2017 v 17:38 | Mal |  Rumunsko
Ráno u nás zastavilo auto, až jsme se na chvilku zalekli, že si přeci jen někdo jde stěžovat, že tu kempíme. Hned vzápětí nás však vyvedl z omylu lehce podnapilý Rumun, který se vypotácel ze svého auta a začal nám podávat ruce, že se jmenuje d-ž-g (víc si nepamatuju), že jeho žena je Maďarka a on Rumun a... a víc toho anglicky neuměl. Nakonec jsme pochopili, že se nás ptá na cestu k jeskyni, tak jsme mu ji vysvětlili a šli balit stan. Ještě než jsme stačili odjet, projel kolem nás speleolog, co nás včera provázel jeskyní, a mával na nás. Čápi na lese už nebyli.

Jeli jsme zase pěknou štreku, až jsme našli závoru před St. Ana Lake, což mělo být jezero v zatopeném kráteru. Bohužel to o dost líp znělo, než nakonec vypadalo. Turisté mají možnost rozhodnout se, zda zaplatit menší obnos za parking a dolů k jezeru sejít pěšky, nebo jet až k němu a zacálovat dvakrát tolik. Vědět, co nás čeká, asi bychom rovnou odjeli pryč a ušetřili si cestu do kopce i peníze. Jezero totiž stálo za houby. Nejkrásnějším prvkem v okolní krajině se tak místo St. Ana lake stal tenhle chrnící hafan :)

Rumunsko - 4.den: 50 čápů na stromech, Sugo cave, skalní masívy a... ne, 50 čápů na stromech není název kapely

13. března 2017 v 14:40 | Mal |  Rumunsko
I tento den začal zdánlivě nevinně. V 7:00 nás probudily bagry - nejdřív jsme se lekli, že jedou do lomu, ale naštěstí jen projížděly po polňačce na druhé straně řeky. Ocákali jsme se v potoce a mohli jsme vyjet. Podařilo se nám zabloudit hned v prvním větším městě, kde jsme si udělali kolečko a nakonec omylem našli správnou odbočku. Venku je hrozný vedro. Po silnici jezdí víc koňských povozů než aut. Rumuni jsou eko ;)

Koniklecová louka: Glaciální relikt vedle sídliště

9. března 2017 v 15:10 | Mal |  Zelený koutek
Koniklecová louka na Kamenném vrchu opět ožívá. Na dohled od paneláků a městského ruchu se nachází unikátní přírodní společenstvo, které nám tu zbylo z poslední doby ledové.

Rumunsko - 3.den: Hororová túra na 12 Apostoli

6. března 2017 v 18:13 | Mal |  Rumunsko
Když píšu hororová, myslím to doslova. A ne v kontextu toho, že by to snad bylo vyčerpávající nebo nudné. Bylo krásné slunečné ráno a nic nenasvědčovalo tomu, že nás odpoledne čeká doslova úprk o život. Po dvou spíše přejezdových dnech jsme konečně sbalili batohy a vydali se na celodenní výšlap ke skalním útvarům 12 Apostoli.